Afvallen, hoe gaat het daar mee? Inmiddels ben ik 2 weken verder en ik voel me erg goed. De eerste dag viel me mee, maar de tweede dag was ik echt niet vooruit te branden. Ik was zo moe. En ik had hoofdpijn. Het was duidelijk: ik moest afkicken van de suikers! Ik voelde me echt zo beroerd deze dag en ben vroeg mijn bed ingedoken. Wel had ik via de orthomoleculaire specialist Glycodin gekregen zodat de schommelingen van mijn bloedsuikerspiegel tegengegaan worden .

De volgende dag voelde ik mezelf weer helemaal de oude. Gelukkig maar, want het was best heftig geweest. Maar alle begin is moeilijk, dat gezegde is er niets voor niets. Het is goed uitzoeken wat wel en wat niet goed voor je lijf is. Het zijn vooral groenten, fruit, noten, zaden, eieren en olijfolie/kokosolie die goed zijn voor je. En de lekkere recepten liggen voor het oprapen op internet. 

Paleo en Oersterk

Afgelopen zomer hebben wij Oersterk gegeten. Ik heb toen ook een 4 weken plan gekocht en daar heb ik nu weer profijt van! Alle informatie weer uitgewerkt en daar zitten heerlijke recepten tussen. Het enige is wel dat je meer tijd bent om alles klaar te maken, en dan bedoel ik niet het avondeten, maar vooral de tijd om je lunch alvast voor de volgende dag klaar te maken. Ook is het erg vooruit plannen. Ik werk op dit moment ook nog 3 dagen buiten de deur en voor die dagen moet ik dus wel zorgen dat ik een lekker lunch bij me heb want even een broodje bij het restaurant zit er dus niet meer in.

Koop nu!
Koop nu!
Koop nu!

Veel mensen denken dat ik het koolhydraatarme dieet volg, maar dat is dus niet zo. Bij een koolhydraatarm dieet mag je bijvoorbeeld geen fruit (of niet alle soorten, dat ligt eraan hoe streng je bent voor jezelf) en je mag wel zuivel. Bij Paleo is het dus precies andersom: wel fruit, geen zuivel. Dit maakt de keuze soms makkelijker en soms moeilijker. Het is op dit moment dus nog wel uitzoekwerk voor me. Maar dat maakt het ook wel weer leuk. Er gaat een hele nieuwe wereld voor me open. En net als afgelopen zomer: ik eet echt heerlijk!

Wat doet het met je energieniveau?

Binnen een week merkte ik overigens wel een verschil op. En niet alleen op de weegschaal (ja, na maanden van stilstand, gaf de weegschaal weer een positiever resultaat aan!) maar zeker ook in mijn energieniveau. Daar merk ik zo een verschil in. Ik heb zoveel meer energie. Ik heb ook zin om dingen echt weer aan te pakken. Mijn to do list, die al maanden dezelfde dingen bevat, zie ik nu steeds korter worden omdat ik echt zin heb om ze aan te pakken. Hoe fijn is dat!

Al met al ben ik zeker op de goede weg. Er was in de afgelopen weken 1 moment dat ik even gezondigd heb, en dat was toen ik met mijn vader ging lunchen op Vaderdag. Daar heb ik genoten van een Club Sandwich, maar helaas voelde mijn buik daarna meteen al minder fijn. Een duidelijk signaal dat ik op de goede weg ben!

Wordt uiteraard weer vervolgd, dus graag tot de volgende blog, of schrijf iets leuks of je eigen verhaal hieronder! Uiteraard kun je hier mijn vorige blog nog lezen. 

Warme groet, Mar